بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود ؟

بیت کوین (bitcoin) نوعی ارز دیجیتال است که می‌توان با آن خرید/سرمایه گذاری/ترید/معامله و هر کار دیگری مانند پول کاغذی که دردستان شما هست کرد، به تازگی مزرعه بیت کوین، رمز ارز، آموزش کسب درآمد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال، قیمت و استخراج بیت کوین مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در یک کلام ساده میتوان گفت بیت کوین ارزی دیجیتال و رمزگذاری شده‌ای است که در سال ۲۰۰۸ توسط فرد و یا گروهی از افراد ناشناس اختراع شد و یک سال بعد در سال ۲۰۰۹ به جهانیان معرفی شد و نام خالق آن ساتوشی ناکاموتو معرفی شد.

 

بیت کوین چیست

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

 

بیت کوین از کجا می‌آید؟ در «استخراج» یا «ماینینگ» دقیقاً چه کاری انجام می‌شود؟ چرا باید یک دستگاه فقط با روشن بودن درآمد به‌دست بیاورد؟ پس از خواندن این مقاله، به پاسخ این سؤالات می‌رسید و بیت کوین و فرایند استخراج بیت کوین را تا حد مطلوبی درک خواهید کرد.

به‌یاد داشته باشید برای استخراج بیت کوین نیاز به دانستن نحوه کار شبکه یا دانستن معنای ماینینگ نیست، همان‌طور که برای کار کردن با اینترنت نیاز به درک نحوه کار اینترنت ندارید. بنابراین، برای یادگیری استخراج بیت کوین می‌توانید به مطلب «استخراج ابری بیت کوین» مراجعه کنید. اما اگر قصد شما درک فرایند ماینینگ است، خواندن ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

 

آموزش بیت کوین چیست

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ( bitcoin)، اولین و یکی از انواع کریپتو کارنسیها ( cryptocurrency ) یا همان ارزهای دیجیتال بوده که به صورت غیر متمرکز در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می‌کند. این ارز با محاسبات بسیار پیچیده ریاضی به صورت رمزهای دیجیتالی به دست می‌آید و همین امر باعث شده تا ارزش پولی داشته باشد. برای استخراج این رمز ارزها از دستگاه‌های ویژه ای به اسم دستگاه ماینر و برندهای مختلفی مانند آسیک Asic و بیت ماینر BitMiner و … استفاده می‌شود که از مصرف برق بسیار بالایی برخوردار بوده و از این رو، خیلی از کشورها تولید آنها را به صرفه نمی‌دانند.

از بین رمز ارزهای موجود بیت کوین اولین و در واقع شناخته شده ترین آنها است که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ و پس از بحران به وجود آمده در آن سال توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو با هدف ذخیره و انتقال امن پول به دنیا معرفی شد.( لازم به ذکر است که هویت ساتوشی ناکاموتو هنوز هم نامشخص است.)

از جمله ویژگی‌هایی که سبب محبوبیت بیت کوین ( bitcoin) شده این است که تمام ویژگی‌های پول‌های واقعی مانند قابلیت خرید کردن ، سرمایه گذاری ، انتقال ارزش و … را دارد اما با این تفاوت که به دلیل غیر متمرکز بودن آن تحت نظارت هیچ دولت یا سازمان خاصی نبوده و در نتیجه تمامی واسطه‌ها در انجام معاملات با این رمز ارز از بین رفته‌اند، از سوی دیگر با توجه به استفاده از فرآیندهای ریاضی بسیار پیچیده در استخراج این ارزهای دیجیتالی بسیار امن تر از پول‌های رایج عمل کرده و از درجه امنیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌باشند.

 

استخراج بیت کوین چیست

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

استخراج بیت کوین به چه معنی میباشد؟

استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ بیت کوین، یک فعالیت داوطلبانه است که در آن افرادی داوطلب به‌نام «استخراج‌کننده» (ماینر)، قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج خود را در اختیار شبکه بلاکچین بیت کوین قرار می‌دهند تا امنیت شبکه حفظ و تراکنش‌های بیت کوین تأیید شود.

ماینرها برای این کار خود پاداش می‌گیرند و این پاداش همان بیت کوین‌ است. به‌عبارت دیگر، زمانی که برای دوست خود بیت کوین ارسال می‌کنید، ماینرها در پشت قضیه با فعالیت خود به تأیید شدن تراکنش‌ شما کمک می‌کنند و شبکه به این کار آنها پاداش می‌دهد.

پس با ماینینگ، در واقع سه کار اصلی انجام می‌شود:

  1. تأیید تراکنش‌های بیت کوین
  2. حفظ امنیت شبکه‌ بیت کوین
  3. تولید واحدهای جدید بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز

زمانی که اصطلاح «استخراج بیت کوین» را می‌شنوید شاید فکر کنید که آیا بیت کوین از دل زمین بیرون کشانده می‌شوند؟ اما بیت کوین که فیزیکی نیست! پس چرا آن را استخراج یا ماینینگ می‌نامند؟

استخراج بیت کوین از نظر شباهتی بی‌شباهت به استخراج طلا و معادل طلا نیست. به این صورت که بیت کوین‌ها در طراحیِ کد و پروتکل بیت کوین وجود دارند (مثل طلا که در معادن وجود دارد) اما هنوز قابل دسترسی نیستند (مثل طلاهایی که هنوز از معادن بیرون کشیده نشده‌اند).

بر اساس پروتکل یا همان قوانین بیت کوین، فقط تعداد ۲۱ میلیون واحد از آن وجود خواهد داشت؛ مثل طلا که کمیاب و محدود است.

می‌توان گفت نام علمی‌تر ماینینگ، اثبات کار (Proof Of Work) است. در واقع فرایند استخراج بیت کوین از الگوریتمی به نام اثبات کار سرچشمه گرفته است که فردی به نام آدام بک (Adam Back) اولین بار در سیستم ضد اسپم خود از آن استفاده کرد که هش‌کش (HashCash) نام داشت.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، حملات اسپم به سیستم‌های کامپیوتری رواج داشت. حملات اسپم به معنای ارسال پیام‌ها و درخواست‌های بیهوده به سیستم، برای کند کردن آن است. آدام بک برای جلوگیری از ارسال شدن پیام‌های بیهوده از طرف اسپمرها، در ابداع خود این الزام را ایجاد کرد که کاربران برای ارسال پیام باید با کامپیوتر خود یک سری محاسبات ریاضی انجام می‌دادند که نیازمند به مصرف پردازنده (CPU) بود. با این کار، اگر کسی می‌خواست پیام‌های هرزنامه به سیستم ارسال کند، مجبور می‌شد مقدار زیادی قدرت پردازش تهیه کند.

در واقع اثبات کار به این معنی است که استخراج‌کنندگان بیت کوین یا ماینرها کاری انجام می‌دهند که به‌وسیله آن می‌توانند بلاک معتبر ایجاد و به بیت کوین‌ دست پیدا کنند. ماینرها با تولید بلاک‌هایی از تراکنش‌های معتبر و اتصال آنها به بلاک چین پاداش دریافت می‌کنند.

با وجود این فرایند، برای حمله تأثیرگذار به شبکه بیت کوین و به‌دست گرفتن کنترل آن، افراد خرابکار باید بیش از ۵۰٪ از قدرت پردازش شبکه را از آن خود کنند که برای شبکه‌ای به بزرگی بیت کوین، هزینه بسیار بالایی دارد و انجام آن منطقی نیست و به نحوی غیرممکن است.

 

پاداش استخراج proof of work

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

 

مزایای بیت کوین

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد بیت کوین ( bitcoin) و همچنین همه ارزهای دیجیتال موجود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که سبب برتری این واحدهای پولی نسبت به پول‌های واقعی رایج شده است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

غیر متمرکز بودن: غیر متمرکز بودن به این معنا است که تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نبوده و برای انجام معاملات به وسیله بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال نیازی به وجود واسطه و یا نفر سوم برای تأیید معامله نیست.

 آسان بودن روند معامله: به دلیل نبود نهاد نظارتی، نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، شفافیت کامل بازار و اطلاعات آن و همچنین عدم مالکیت هیچ دولتی بر روی این بازار انجام معاملات به وسیله بیت کوین یا سایر واحدهای ارز دیجیتالی بسیار ساده‌تر از بازارهای واقعی است.

 امنیت بالا: بیت کوین در واقع معادل فیزیکی نداشته و تنها از رمزهای دیجیتالی ساخته شده است که افراد با ارائه این رمزها می‌توانند به انجام فعالیت‌های خود در بازار دیجیتال بپردازند، استخراج این رمزها بسیار پیچیده و سخت است و دسترسی به کدهای آن ممکن نیست در نتیجه امکان تقلب و یا انجام معاملات تکراری در بازار ارز دیجیتال تقریباً غیر ممکن است.

ناشناس بودن هویت افراد: یکی از ویژگی‌های ویژه بیت کوین ناشناس بودن هویت دو طرف معامله برای یکدیگر است که این ویژگی سبب می‌شود تا پیگیری افراد انجام دهنده این معاملات تقریباً غیر ممکن شود.

حمل و جا به جایی آسان: به این دلیل که بیت کوین نوعی ارز دیجیتالی است و وجود فیزیکی ندارد حمل و جا به جایی آن بسیار ساده‌تر از پول‌های رایج در دنیای واقعی است و در هرجای دنیا امکان دسترسی به آن هست.

عدم دریافت مالیات: از آنجا که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در حال حاضر توسط هیچ کشوری به طور کامل به رسمیت شناخته نشده‌اند (مدتی قبل دولا السالوادور اعلام کرد بیت کوین را ارز رسمی خود میکند) و دولت‌ها هنوز نمی‌دانند که چگونه باید با این ارزها برخورد کنند در نتیجه این امر فعالیت در این بازار هم اکنون مشمول مالیات نشده و مکان بسیار خوبی برای انجام معاملات بزرگ است.

برگشت ناپذیری تراکنش‌ها: از آنجایی که هویت افراد در معاملات با بیت کوین کاملاً ناشناس است در نتیجه در صورت ثبت شدن یک تراکنش دیگر امکان بازگشت و یا تغییر در آن ممکن نیست. به دلیل وجود این ویژگی توصیه می‌شود تا در هنگام انجام این نوع معاملات بسیار دقت نموده و از صحت و درستی اطلاعات کیف پول طرف مقابل مطمئن شوید زیرا در صورت اشتباه در انجام معامله امکان برگشت یا تغییر تراکنش وجود ندارد.

 

کامپیوترهای قدرتمند ماینر، اعداد را یکی پس از دیگری امتحان می‌کنند تا بتوانند جواب معادله هر بلاک را به‌دست بیاورند. راهکاری به نام تابع هش این روند را تضمین می‌کند.

ماینرها راهی جز امتحان کردن و حدس زدن ندارند تا سرانجام به نتیجه درست برسند. بنابراین، یافتن معادله بلاک کاملاً تصادفی است، اما هر چقدر که یک ماینر قدرت پردازش بیشتری داشته باشد، شانس پیدا کردن جواب افزایش پیدا می‌کند، چون به این صورت چند قدم از بقیه ماینرها جلوتر است. اولین ماینری که به جواب معادله و هش صحیح برسد، برنده می‌شود و آن را به بقیه نودها اعلام می‌کند. بلافاصله تمام ماینرها برای بلاک بعدی دوباره رقابت را از سر می‌گیرند.

 

جایزه ماینرها چه مقدار بیت کوین است؟

به‌عنوان پاداش این کار، مقداری مشخص از بیت کوین که پروتکل بیت کوین تعیین کرده است، به ماینر برنده تعلق می‌گیرد. ماینر همچنین تمام کارمزد تراکنش‌های یک بلاک را هم دریافت خواهد کرد. در زمان نوشتن این مطلب، پاداش استخراج بیت کوین، ۶.۲۵ واحد بیت کوین (BTC) است. این پاداش در ابتدای راه‌اندازی بیت کوین ۵۰ واحد بود. پس از هر ۲۰۰,۰۰۰ بلاک (هر چهارسال یکبار)، پاداش استخراج شبکه نصف می‌شود.

تخمین زده می‌شود که استخراج همه واحدهای بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد. وقتی همه بیت کوین‌ها استخراج شود، ماینرها فقط از کارمزدها سود خواهند برد.

 

پاداش استخراج بیت کوین

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

 

هدف از استخراج بیت کوین چیست؟

برای اینکه با بررسی اعتبار تراکنش‌ها بتوانید بیت کوین دریافت کنید باید دو شرط را داشته باشید که یکی از آن‌ها نتیجه تلاش شما و دیگری نتیجه شانس است. به این منظور باید اعتبار ۱ مگابایت از تراکنش‌های بیت کوین را تأیید کنید و این بخش آسان کار است. اما بخش دوم که به شانس مربوط است این است که باید نخستین ماینری باشید که پاسخ صحیح یک مسئله عددی را به دست می‌آورید. این فرایند به نام «اثبات انجام کار» (Proof of Work) شناخته می‌شود.

برای حل این مسئله عددی که اشاره کردیم، نیاز به دانستن ریاضیات یا محاسبات پیچیده نیست. شاید شنیده باشید که ماینرها مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، اما این مسئله به طرز دقیقی واقعیت را بیان نمی‌کند. ماینرها در عمل تلاش می‌کنند تا نخستین افرادی باشند که به یک عدد هگزادسیمال ۶۴ رقمی که «هش» (Hash) نام دارد، دست پیدا کنند. این کار در واقع بیشتر شامل فرایند حدس زدن است.

خبر بد این است که این محاسبه نیاز به یک فرایند طولانی حدس زدن دارد که تعداد کل حدس‌ها در حد تریلیون‌ها است و کار بسیار دشواری محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید یک مسئله را به عنوان اولین نفر حل کنید، باید از توان محاسباتی زیادی استفاده کنید. برای ماین کردن به روش موفق باید یک «نرخ هش» (Hash Rate) در حد مگاهش بر ثانیه (MH/s)، گیگاهش بر ثانیه (GH/s) یا تراهش بر ثانیه (TH/s) داشته باشید؛ این اعداد حجم بالایی از هش محسوب می‌شوند و توسط دستگاههای مخصوص به این کار انجام میشود.

 

 

دستگاه استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین نیاز به تهیه یک سری تجهیزات است. نوع و تعداد تجهیزات ماینینگ نسبت به بزرگی یا کوچکی فعالیت می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً بدیهی است که تجهیزات مورد نیاز برای یک فارم (مزرعه) بزرگ با تجهیزات مورد نیاز برای یک فارم کوچک، متفاوت است. اما طبق یک قاعده کلی، برای انجام ماینینگ بیت کوین قطعاً به موارد زیر نیاز است:

  • دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌سیک (ASIC)
  • کیف پول بیت کوین
  • اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)
  • برق، کابل و تجهیزات برقی مناسب
  • تجهیزات تهویه (فن)
  •  و مواردی دیگر

 

مزرعه بیت کوین چیست؟

مزرعه استخراج بیت کوین غیرمتمرکز و بدون نیاز به بانک مرکزی و واسطه است. این ارز در شبکه، از یک کاربر به کاربر دیگر انتقال پیدا می‌کند؛ ساخت یا راه اندازی مزرعه بیت کوین ابتدا توسط گروهی تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) اختراع شد و با معرفی این ارز دیجیتالی به مزرعه بیت کوین تغییر نام داد.

بیت کوین در واقع خطوطی از رمزهای رایانه‌ای است که توسط کامپیوترها و سیستم‌های بسیار قوی و با انجام محاسبات ریاضی بسیار پیچیده اختراع شده و در حال حاضر با عنوان ارز دیجیتالی و در بیشتر مواقع با عنوان بیت کوین شناخته می‌شوند.

این خطوط رمزی که در حال حاضر ارزش پولی بسیار زیادی دارند در دنیای دیجیتالی امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند؛ اگر کسی از شما پرسید مزرعه بیت کوین چیست؟ می‌توانید در چند خط به‌صورت ساده توضیح دهید که بیت کوین یک ارز دیجیتالی باارزش است که به‌زودی هر آدمی لازم است که با آن آشنا شود و باید به آن دسترسی داشته باشد و به نوعی پول چند سال دیگر بیت کوین است.

 

ویژگی اصلی مزرعه بیت کوین چیست؟

یکی از اهداف اختراع این ارز دیجیتالی مستقل بودن آن است که به اصلی‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین ویژگی این ارز دیجیتالی تبدیل‌شده است؛ برای بسیاری از افراد ویژگی اصلی ساخت مزرعه بیت کوین مستقل بودن آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است.

هیچ شرکت، فرد و یا گروهی نمی‌توانند در معاملات بیت کوین (BTC) دخالت کنند و دسترسی داشته باشند و یا هزینه معامله‌ای را به کسی تحمیل کنند و از همه مهم‌تر پول مردم را با خود ببرند؛ علاوه بر موارد گفته‌شده از ویژگی مستقل بودن مزرعه بیت کوین جنبش بیت کوین بسیار شفاف و واضح بوده و هر معامله‌ای که صورت می‌گیرد در یک دفتر عمومی توزیع‌شده گسترده به نام بلاک چین (Blockchain) ذخیره می‌شود؛ تمام این ویژگی‌ها باعث جلب اعتماد و همچنین توجه افراد به مزرعه بیت کوین شده است.

 

استخراج ابری بیت کوین گلدن هش مایننیگ

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

 

استخراج ابری بیت کوین چگونه کار میکند؟

در این روش شرکتهای بزرگ با تهیه زیرساختهای لازم که در بالاتر گفته شده و تهیه آن برای افراد معمولی بسیار پرهزینه و پر دردسر و کم بازده میباشد سعی در ارائه خدمات مشابه با هزینه کمتر و کسب سود دوطرفه برای کاربران و خودشان هستند.

شرکتهای بزرگ با سرمایه مناسب “مانند شرکت بین المللی گلدن هش ماینینگ ثبت شده در کشور لیتوانی با +6500 دستگاه ماینر و سرمایه اولیه 1 میلیون دلار”  اقدام به خرید تعداد بسیار بالایی دستگاه ماینر و اتصال آنها به هم کرده و سپس آنها را وارد شبکه محاسباتی بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال میکنند و شروع به حل معادلات شبکه و اصطلاحا استخراج بیت کوین میکنند.

به دلیل تعداد بسیار بالای دستگاههای ماینر، حجم هش ریش خروجی بسیار بالا بوده و 100ها تراهش پردازش در ثانیه انجام میشود و این موضوع باعث استخراج تعداد زیادی بیت کوین در مدت زمان کوتاهی نسبت به استخراج خانگی یا فردی می شود و عملا بازدهی و سوددهی بالا تری را برای کاربران فراهم می کند و در نتیجه درصدی از سود نیز به همان شرکت برمیگردد.

 

این حجم بسیار بالا از قدرت استخراج شبکه که رقمهای بسیار بالایی و در حد 100ها تراهش میباشد برای هیچ فردی قابل تهیه نیست و با وجود فارم های پرقدرتی مانند فارم گلدن هش ماینینگ، کاربران عادی شانس کمتری برای کسب درآمد از شبکه بیت کوین و دریافت پاداش دارند و برای همین استفاده از پلن های پرقدرت و با قیمت مناسب استخراج ابری گلدن هش ماینینگ خیلی به صرفه تر از نظر اقتصادی و خیلی پربازده تر و کم دردسر تر از استخراج فردی بیت کوین در منزل یا مکان دیگری میباشد.

 

با تهیه پلن استخراج ابری بیت کوین از گلدن هش ماینینگ، دردسر تامین برق و هزینه های بسیار بالای آن را نخواهد داشت، سر و صدای بسیار بالای دستگاههای ماینر شما را اذیت نخواهند کرد، زیرا در فارم های گلدن هش ماینینگ نگهداری میشوند، قدرت هش بسیار بالایی را میتوانید با قیمت مناسبی خریداری کنید و نیازی نیست هزینه سنگینی در حد 200-300 میلیون تومان برای خرید فقط یک دستگاه ماینر با قدرت بسیار کم بپردازید و خیلی موارد دیگر که در مقالات دیگر کامل توضیح خواهیم داد.

 

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

بیت کوین رایگان

بعضی از افراد یا شرکتها با وعده بیت کوین رایگان از شما درخواستهای متفاوتی دارند، مانند اینکه مثلا فقط یک صفحه خاص از سایتشونو باز نگه دارید یا برنامه خاصی را نصب کنید و روشهای مختلف دیگری.

در این روش فرد به ازای تبلیغات فراوان و بازدیدهای بالای سایت خود، در صفحات سایت خود کدهایی قرار میدهد که اون کدها به واسطه یکسری دستورات جی کوئری و جاوا اسکریپت، از سخت افزارهای گوشی یا تبلت یا لپتاپ یا کامپیوتر شما بدون اجازه برای استخراج بیت کوین استفاده میکنند و ممکن هست مقدار بسیار ناچیزی نیز به شما بدهند یا اصلا کلا ندهند و کلاهبرداری باشد.

پیشنهاد میکنیم با وعده بیت کوین رایگان و طمع برای کسب بیت کوین به صورت رایگان خود را مورد سواستفاده عده ای قرار ندهید و با تهیه پلن های استخراج ابری بیت کوین از گلدن هش ماینینگ که یک شرکت بین المللی با پرداختی بالا و تضمینی میباشد اقدام به سرمایه گذاری مطمئن در مسیری  آینده دار و بدون ریسک کنید.

ماینر بیت کوین

دستگاه ماینر بیت کوین یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج رمزارزها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها به سود و درآمدزایی دست پیدا کنند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

به شکل کاملاً ساده تراکنش‌های تأیید شده در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های بالایی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

تاریخچه بیت کوین

در ۱۸ اوت سال ۲۰۰۸ دامنه اینترنتی به نشانی bitcoin.org ثبت گردید. در ۳۱ اکتبر همان سال، ایمیلی حاوی یک لینک به مقاله ای به نام «بیت‌کوین: سامانه پولی همتا به همتا» که توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود، در فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ناکاموتو بیت‌کوین را در قالب نرم‌افزار متن‌باز طراحی و در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت عمومی منتشر نمود. هویت ناکاموتو همچنان ناشناس باقی مانده‌است.

در سوم ژانویه ۲۰۰۹، زمانی که ناکاموتو نخستین بلوک زنجیره (که به نام «بلوک آفرینش» شناخته می‌شود) را استخراج نمود، شبکه بیت‌کوین ایجاد شد. دریافت‌کننده نخستین مبادله بیت‌کوین، هال فینی بود، شخصی که نخستین سامانه اثبات مفهوم قابل استفاده مکرر (RPoW) را در سال ۲۰۰۴ طراحی کرده بود.

 

بیت کوین چیست و چگونه استخراج میشود

 

 

بیت کوین بدست آمده را کجا باید نگه داریم؟

بیت کوین های خود را که از راههای گفته شده در بالا میتوانید بدست آوریدرا باید جایی نگه دارید تا امن باشد و هرزمان که به آنها احتیاج داشتید بتوانید استفاده کنید.

این مکانها کیف پولهایی هستند که به صورت نرم افزاری، سخت افزاری، فیزیکی و یا کاغذی هستند که در مقاله کیف پول بیت کوین و ارزهای دیجیتال بخوانید.

بیت کوین ماینینگ در ایران چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین در ایران به دو صورت خانگی و مزارع استخراج بیت کوین انجام می‌شود. در هر دو حالت افراد باید مراحل قانونی لازم از نظر وزارت صمت را طی کرده باشند و همچنین، نسبت به پرداخت هزینه حامل‌های انرژی (برق یا گاز) مصرفی خود بر اساس تعرفه‌های اختصاصی استخراج رمزارزها اقدام کنند. هر چند توصیه کلی آن است که افراد از استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها در منازل خود اجتناب کنند.

زیرا قیمت برق در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیاربالا میباشد و با توجه به محاسبه تعرفه به صورت تصاعدی رقم چندین برابر بیشتر از مقدار درآمد شما میشود و اصلا به صرفه نیست.

 

 

نتیجه گیری:

پیشنهاد میکنیم به دلیل تعرفه های مناسب برق برای شرکت ها و فارم های بزرگی مانند گلدن هش ماینینگ که برق مصرفی خود را از طریق شبکه های اختصاصی خود تامین میکنند و هزینه های گزافی برای برق پرداخت نمیکنند و میتوانند قدرت پردازشی بیشتری از ماینینگ شخصی را با قیمت خیلی مناسب در اختیار شما قرار دهند استفاده کنید.

مشاهده تعرفه های پلن استخراج ابری بیت کوین

اگر با جستجوی این موارد وارد سایت گلدن هش ماینینگ شده اید:
” بیت کوین قیمت، بیت کوین ارز دیجیتال، بیت کوین رایگان، بیت کوین نمودار، استخراج بیت کوین، ماینر بیت کوین، تاریخچه بیت کوین، بیت کوین ویکی پدیا “
این مطلب برای شما نوشته است.
اشتراک گذاری این مطلب:
برچسب های این مطلب:
proof of workارز دیجیتالاستخراج بیت کوینبیت کوینبیت کوین استخراجبیت کوین چگونه استخراج میشودبیت کوین چیستبیت کوین چیست و چگونه استخراج میشودبیت کوین رایگانبیت کوین نموداربیت کوین ویکی پدیاتاریخچه بیت کوینحقخخب خب صخقنقیمت بیت کوینماینر بیت کوین
ارسال شده در دسته بندی:
ارزهای دیجیتال, سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال, مطالب وبلاگ
ارسال شده در تاریخ:
توسط:
نوشتهٔ پیشین
استخراج ابری بیت کوین
نوشتهٔ بعدی
کیف پول بیت کوین و ارزهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید