ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد

ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال 2022 درگیر یک روند نزولی طاقت‌فرسا شده‌اند. اما علت ریزش بیت کوین و چند ارز دیجیتال مطرح بازار چه بوده است؟

 

ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد

ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد

 

طولانی‌ترین روند نزولی بیت کوین از سال 2015 تا کنون در حال طی شدن است. آخرین مرتبه‌ای که بیت کوین هفت کندل قرمز را به شکل پشت سر هم داخل نمودار هفتگی خود ثبت کرده بود، به زمان معامله آن به قیمت 220 دلار در نخستین ماه سال 2015 برمی‌گردد. این نشان می‌دهد بازار حال خوشی ندارد، هر چند انتظار داریم با آرام گرفتن شاخص دلار آمریکا، وضعیت به نفع بازار ارز دیجیتال بهبود پیدا کند.

علت ریزش بیت کوین

در ماه های گذشته پس از ریزش بسیار شدید ارز لونا Luna و تقریبا 0 شدن قیمت آن در حالی که قیمت آن رکورد 120 دلار را زده بود و یکی از ارزهای محبوب بین کاربران بود و آشوب‌هایی که با تحریم کاربران استفاده‌کننده از سرویس تورنادو کش پیش آمد، اعتماد بسیاری از فعالان این حوزه نسبت به پروژه‌های متمرکز از بین رفت.
علت ریزش بیت کوین
ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد
به عنوان مثال می‌توان از تغییر سرمایه 1.6 میلیارد دلاری سرمایه گذاران از USDC به USDT نام برد که ضرری بزرگ برای سازنده یو اس دی سی محسوب می‌شود. در این میان نیز فدرال رزرو هنوز دست از ایجاد ترس در بازار کریپتو برنداشته است و بر این بی‌اعتمادی دامن می‌زند.
پس از اعلامیه جیمز بولارد (James Bullard)، رئیس بانک فدرال رزرو ناحیه سنت لوئیس، مبنی بر افزایش 75 واحد BPS نرخ بهره در ماه سپتامبر، بازارهای مالی سقوطی شدید را تجربه کردند و تمام سود ایجاد شده طی یک هفته اخیر از دست رفت.
تریدرهایی که به امید افزایش قیمت بیت کوین معاملات لانگ لوریج دار (فیوچرز) باز کرده بودند، در پی این سقوط شدید لیکوئید شدند و در کمتر از 24 ساعت افزون بر 400 میلیون دلار از دست دادند. در دو ماه اخیر این پرهزینه‌ترین روز برای معامله‌گران بازار ارز دیجیتال بود.

همچنین کارشناسان نگرانی‌های جهانی در مورد تورم را علت نزولی شدن بازارهای سنتی و بازار رمزارزها دانسته‌اند. نزولی شدن بازارها همزمان با انتشار داده‌های تورم در آلمان آغاز شد که به طرز غیرمنتظره‌ای بالا بود. نرخ سالانه تورم قیمت تولیدکننده (Producer Price Inflation) در آلمان در ماه جولای (تیر) حدود ۳۷٪ اعلام شد که ۵٪ بیش‌تر از توقعات بود. قیمت تولید کننده منعکس کننده قیمت کالاها و خدمات فروخته شده توسط تولیدکنندگان فعال در یک منطقه خاص است. مقایسه این رقم با PPI ماه جولای برای ایالات متحده که ۹.۸٪ بود، اختلاف چشمگیری نشان می‌دهد.

همزمان با انتشار این خبر و افزایش نگرانی‌های تورمی، بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال ۷۵٪ افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از ۴۱٪ به ۴۴.۵٪ افزایش یافت.

تاکید FOMC در جلسه اخیر خود بر افزایش نرخ بهره تا رسیدن به CPI زیر ۲٪ نیز عامل مهم دیگری در افزایش نگرانی در بازارهای دارایی‌های پرریسک مانند سهام و رمزارز بود. تاکید فدرال رزرو بر ادامه سیاست‌های انقباضی اثر انکارناپذیری بر شاخص DXY داشت.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین 2022
ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه دارد

دلیل کاهش قیمت بیت کوین

با بروز اتفاقاتی همچون افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، افسارگسیختگی تورم و آشوب ایجادشده در اقتصاد جهانی به خاطر حمله روسیه به اوکراین، از طرفی خبرها و حملات پیرامون حمله چین به تایوان، رکود به دلیل بیماری کرونا و خیلی مسائل و خبرهای مهم جهانی ، سرمایه گذاران در حال ارزیابی خطرات بازار ارزهای دیجیتال هستند.

آرماندو آگویلار (Armando Aguilar)، مدیر بخش تحقیقات و استراتژی‌های جایگزین موسسه لدن (Ledn)، در این رابطه گفت: «عوامل کلان اقتصادی موجب هراس سرمایه گذاران شده‌اند.»

در زمان انتشار این مطلب (13 شهریور 1401) بیت کوین در محدوده 19700 تا 20000 دلار معامله می‌شود.

اخبار جدید بیت کوین و ارزهای دیجیتال

جدیدترین اخبار بیت کوین

اگر نگاهی به ارزهای دیجیتال داشته باشیم، در میان ۱۰ رمزارز برتر شاهد رشد نسبی ۱۰ رمز ارز ابتدایی بازار هستیم. البته این رشد نهایتا ۷ درصد است. بازار رمزارز‌ها در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان است. بیت‌کوین در دو هفته گذشته در محدوده‌ای بین ۲۰ هزار و ۴۶۷ دلار تا۱۹ هزار دلار در نوسان بود.

امروز (زمان نوشتن این مقاله) بیت کوین با نرخ ۱۹،۷۹۷.۹۹ هزار دلار (۶۰۰،۳۰۹،۰۱۵ تومان) معامله می‌شود و بازار نسبت به روز گذشته نسبتا صعودی بوده است. ارزش کل بازار بیت کوین ۳۷۸،۴۵۶،۴۲۷،۱۴۸ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۱۹،۹۳۷،۸۳۳،۷۱۲ دلار بود. درحال‌حاضر بیت کوین در آستانه سقوط وحشتناک است. پیش‌بینی می‌شود که فاجعه بزرگی برای تریدرها و هولدرها رقم بخورد و حتی به ۱۵ هزار دلار هم برسد.

* * * اما برای دوستانی که به عنوان ماینر و در سایت و شرکت بین المللی گلدن هش ماینینگ سرمایه گذاری کرده اند تغییر خاصی رخ نداده و خللی در دریافت سود مستمر آنها ایجاد نشده است و از طرفی به نفع آنها شده است، زیرا با ریزش بیت کوین و کم شدن ارزش دلاری آن، مقدار بیشتر بیت کوین به حساب آنها واریز میشود و در آینده ای نزدیک که قیمت ارزهای دیجیتال مجدد صعودی شود، سودی چندین برابر نصیب سرمایه گذاران گلدن هش ماینینگ خواهد شد.

دلیل سقوط بیت کوین

دلیل سقوط بیت

همانطور که در توضیحات بالا بررسی کردیم علتهای مختلفی مانند شاخص تورم آمریکا و اروپا، جنگ روسیه و اوکراین، تنش بین چین و تایوان و یکسری اخبار جهانی موجب عدم اعتماد کاربران به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده است و این امر موجب کاهش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال و در نتیجه ریزش قیمتی شدید در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شده است.

بازار رمز ارزها

بازار رمز ارزها

بسیاری از سرمایه گذاران نهادی که مشغول خرید رمز ارزها و ارز دیجیتال هستند، مشابه سهام‌های حوزه فناوری به آن‌ها نیز به چشم دارایی‌های ریسکی نگاه می‌کنند. در زمان رشد عدم قطعیت در بازار، سرمایه گذاران نهادی عموما دارایی‌های ریسکی‌تر را فروخته و پول خود را وارد سرمایه گذاری‌های مطمئن‌تر و امن‌تر می‌کنند.

هفته گذشته، بانک‌های مرکزی جهان از جمله ایالات متحده، انگلستان و استرالیا، با هدف مقابله با تورم و رشد قیمت‌ها، نرخ بهره بانکی را افزایش داند که یکی دیگر از دلایل ریزش بازار ارز دیجیتال است. مثلا بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره خود را 0.5 درصد افزایش داد که بیشترین میزان صعود این نرخ طی بیش از 20 سال گذشته بوده است. این تصمیم نگرانی‌هایی را در میان سرمایه گذاران افزایش داده است که تورم و هزینه بالاتر دریافت وام می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی رشد اقتصاد جهانی داشته باشد. سرمایه گذاران نیز نگران تاثیر جنگ اوکراین روی اقتصاد جهانی هستند.

پیش بینی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

 

 

پیش بینی بیت کوین

ارزش کل بازار رمز ارزها (مارکت کپ) از مدتی پیش زیر 1 تریلیون دلار گیر کرده است و بیت کوین در حدود قیمتی 20 هزار دلار معامله می‌شود. این در حالی است که تا مدتی قبل، پادشاه رمز ارزها هفته‌ها مشغول نوسان حوالی 30 هزار دلار بود.
چندی پیش جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را پول قانونی کرد! این یعنی بعد از السالوادور، دومین کشور تصمیم گرفت بیت کوین را پول فیات خود کند و به آن حداکثر میزان ارزش و مشروعیت را ببخشد. با این حال بازار از این اتفاق تاثیر نپذیرفت.
تا اینجای کار و در زمان نوشتن این مقاله هیچ کارشناس و تحلیل گری نظر قاطعانه ای در خصوص بیت کوین نداده است و اینکه این قیمتها تا کی ریزش خواهند کرد.

سرنوشت بیت کوین - آینده بیت کوین چه میشود - قدرت بیت کوین

 

 

سرنوشت بیت کوین

با بررسی هایی که در این مقاله داشتیم علت ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم و با توجه به نامشخص بودن وضعیت اقتصاد جهانی و مخصوصا آمریکا و اروپا، با قاطعیت میشه گفت که هیچ کس اطلاعاتی از آینده و سرنوشت بیت کوین ندارد و هیچ تحلیل گر و اقتصاد دانی نیز نظر قاطعی ارائه نداده اند، اما آنچه بر اساس آمار گذشته میتوان نتیجه گرفت این است که این ریزشها و ترسها از ریزش بیت کوین همیشه وجود داشته و در نهایت بیت کوین با رشد مجدد خود و زدن رکوردهای جدید قیمتی، تمام ابهامت را حل کرده و زمانیکه بیت کوین 10 دلار و بعد شد 30 دلار، سپس ریزش کرد و بعد شد 100 دلار و مجدد ریزش کرد و شد 500 دلار و …. و الان نیز از قیمت 68000 دلار به 20000 دلار رسیده است، مجدد منتظر زدن رکوردهای جدید از این پادشاه ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

شرکت بین المللی گلدن هش ماینینگ بر اساس تجربیات گذشته خود و نظر متخصصین و مهندسین و کارشناسان خبره خود در همینجا این موضوع را اعلام میکند که به زودی شاهد یک قیمت و رکورد جدید از بیت کوین خواهیم بود و این مطلب نیز مدتی دیگر به شما عزیزان یادآوری خواهد شد.

 

سرمایه گذاری در بیت کوین گلدن هش ماینینگ

 

 

سخن آخر

با تمام ریزشها و صعودها، سرمایه گذارای گلدن هش ماینینگ هیچ ضرر یا اختلالی را مشاهده نکرده و نخواهند کرد و طبق پلن خریداری شده خود، در حال دریافت سود طبق قرارداد خود هستند و در زمان ریزش بیت کوین، بیشتری سود را خواهند برد، زیرا سرمایه آنها در جای مطمئن و با نرخ مشخص قرار دارد و با ریزش بیت کوین خللی در نرخ واریزی به انها ایجاد نخواهد شد.

برخلاف هولدرها و تریدرهای فعال در بازار که با ریزش بیت کوین و بازار دچار ضررهای سنگین و بعضا میلیون دلاری در مجموع شده اند.

به همین دلایل اگر برای سرمایه و پول خود ارزش قائل هستید و حوصله درگیر شدن با اخبار منفی و تحمل استرس از ریزش بیت کوین و بی ارزش شدن سرمایه خود را ندارید، گلدن هش ماینینگ از شما دعوت میکند با ثبت نام و سرمایه گذاری مطمئن با سود مشخص در پلن های گلدن هش ماینینگ، علاوه بر حفظ اصل سرمایه خود، سود مناسب و معقول را به دست آورید و درگیر اخبارهای منفی و ریزشهای قیمتی نشوید و این ریزشها را یک فرصت ببینید و برای افزودن بیشتر بیت کوین به سبد خود اقدام کنید و به زودی با افزایش مجدد قیمت بیت کوین به رقمهای جدید و بالای 100.000 دلار، سودی چندین برابری را به دست آورید.

 

اشتراک گذاری این مطلب:
برچسب های این مطلب:
اجاره ماینربازار رمز ارزهاپیش بینی بیت کوینجدیدترین اخبار بیت کویندلیل سقوط بیتدلیل کاهش قیمت بیت کوینریزش بیت کوینریزش بیت کوین 2022ریزش بیت کوین 2022 تا کی ادامه داردسرمایه گذاری با سود مشخص و قراردادسرمایه گذاری در بیت کوینسرنوشت بیت کوینعلت ریزش بیت کوینگلدن هش ماینینگماین کردن بیت کوین
ارسال شده در دسته بندی:
مطالب وبلاگ
ارسال شده در تاریخ:
توسط:
نوشتهٔ پیشین
NFT چیست؟ ساخت NFT رایگان و لیست ارزهای NFT
نوشتهٔ بعدی
استخراج ابری اتریوم کلاسیک و معرفی معتبرترین سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید